Prøvemontering av støpedeler type 70
Vi reduserer stadig flere deler for at byggesettet skal bli så enkelt som mulig. Her er fronten støpt i et stykke og prøvemontert på motorvogna BFM 70.
Vi reduserer stadig flere deler for at byggesettet skal bli så enkelt som mulig. Her er fronten støpt i et stykke og prøvemontert på motorvogna BFM 70.
Da er endelig NSBs populære motorvognssett type 70 endelig satt i produksjon. Byggesettet vil bestå av svært få deler som loddes eller limes sammen. NSB type 70 ble levert på 90-tallet i 3 serier og har trafikkert på de fleste elektriske strekninger som Gjøvikbanen, Østfoldbanen, Dovrebanen og Vestfoldbanen, men har også vært å se på …
Vi har mottatt nye prøver på byggesett av type 70. Kun mindre justeringer gjenstår så vi antar at settet er leveringsklart til vårens messer. Bildet under viser motorvogn BFM 70 med understell, motorboggi. NEM-kobbel og støpte boggisider og endevegger. Pantografer ventes også inn like etter nyttår.
Vi har fått tak i egnede motorboggier og laget understell til hele settet i messing. Modellen vil derfor produseres komplett med understell og drivverk. Bildet viser en prøvemontering av motorboggi og messingunderstell til type 70.
Tiden går fort, men det står ikke helt stille i prosjektene. Her er noen statusbilder fra Type 70..
Vi kommer til å tilby etsende Understell også til type 70 og 92. Disse understellene vil bli tilpasset motor fra Halling og leveres med nem-kobling, understellsdetaljer og boggisider i støpt resin. De første støpedelene er nå klare, og består av takdetaljer til BM 92, overgangsbelger, boggisider og understellsdetaljer.
Messingmodeller har gleden av å tilby et komplett byggesett av NSB type 70, bestående av 4 vognkasser i etset messing, understell, fronter, endeparti og innredning i støpt resin. Leveres med tørrdekaler. De støpte delene er basert på originaler fra Modelleffekt som hadde planer om å lansere modellen for en del år siden. De etsede delene …