CF/BF3 og BFV1 i 5 varianter, Gfo i 2!

Vi har nå mottatt første sending av alle variantene av CF/BF3 type 1,2 og 3 i gammel variant (1954-57) og BF3 type 4/BFV1 i ny variant (1968-). Dette er ombygningssett i nysølv for ombygging av Rocos «Donnerbuchsen» til norsk utgave. GFo type 1 (med én dør) og GFo type 3 (med to dører) er også på lager. Alle modellene leveres nå med interiører og dekaler! Bestill i nettbutikken, vi blir fort utsolgt!

NB! Modellene selges fra 2016 via //www.scandinavianminiatures.com

NÅ PÅ LAGER!

Vi har nå fått inn, eller får,en rekke etterspurte produkter som dermed igjen er på lager og klare til levering!

  • 1-006 Ø2 type 1 Bunntømningsvogn. (195)0
  • 2-004 Fvde Aggregatvogn, «finkevogn». (1966)
  • 10-009 NSB motorvognsett type 70 serie 1-2
  • 4-101 NSB BF14, nysølv vognside
  • 2-011 CF/BF3 type 1 og 2, 2-akslet passasjervogn med reisegods- og konduktøravdeling. (1954) (midlertidig utsolgt)
  • 2-014 BF3 type 4, BFV1, 2-akslet passasjervogn med reisegods- og konduktøravdeling. Med «skjørt», forlenget vognside (1968) (midlertidig utsolgt)
  • 2-013 BFV1 BF3 type 4, BFV1, 2-akslet passasjervogn med reisegods- og konduktøravdeling. Lav vognside (1968) (midlertidig utsolgt)
  • 1-025 Gfo2 type 1, med én dør (1904)
  • 1-026 Gfo3 type 3, med to dører (1923) (midlertidig utsolgt)

Bestill i dag!

Gf0 type 3 og ny BFV1 på lager

Vi har fått inn Gfo type 3 på lager og har dermed begge varianter for salg. Samtidig har vi fått inn et enkelt ombyggingssett av BFV1 / BF3 type 1 basert på Rocos 2-akslede 3-klassevogner med understellsdetaljer og innredning. I tillegg har vi fått inn nye, egenutviklede akselbokser i støpt messing for 12 tonns akseltrykk.

Gf0 2 type 3 Rød etterkrigsvariant

BF3 type 1 (1954-58, Senere BFV1)

Innredning og innebygd endeplattform BFV1

Innredning med stol med armlener og skrå pult etc. til BFV1

Understellsdetaljer til BF3 type 1 og BFV1

Nye, egenutviklede akselbokser

NSB litra Gfo2 type 1 og type 3

godsvogn_boggiNSB litra Gfo2 type3

Lukket godsvogn med konduktør-avdeling og boggier.

Vogntypen ble produsert i tre utgaver, type 1 med én dør på hver side (1904), type 2 med 2 dører på hver side og type 3 med to dører og 0,5m lengre konduktørrom. De ble brukt som konduktørvogner i godstog over hele landet.

SM leverer Gfo2 type 1 og 3. Alle typene har vært brukt i periodene opp på 70-tallet. Vognene leveres i utgave etter 1955, dvs. med hylsebuffere, forsterkning på dørene og med trykkluftslanger. Dekalene er for plateskilt. SM vil senere komme med vognene i utgaver med malte påskrifter og støpejernskilt.

SM 1-025P – NSB boggi godsvogn med konduktøravd. litra Gfo2 type 1  Nå i Salg  kr. 800,00

SM 1-026P – NSB boggigodsvogn med konduktøravd. litra Gfo2 type 3  Nå i Salg  kr. 800,00

Grå versjon slik den var før krigen

Grå versjon slik den var før krigen

Rød etterkrigsvariant

Rød etterkrigsvariant